Suksessformelen

5 x T x A = Suksess og selvtro

 

Suksessformelen¬†best√•r av¬†5¬†mentale holdninger som alle har en ekstremt god effekt p√• f√łlelsen av ro, pulsniv√• og golfglede. Dette ¬† ¬†er mentale kvaliteter som ikke kommer av seg selv pga.¬†topprestasjonens mange mentale motstandere.

Noen mentale motstandere er:¬†Opplevelsen av √• ikke mestre eller v√¶re god nok. For h√łye forventninger. For h√łye eller for lave m√•l. Tvil. Usikkerhet. Lav eller usikker motivasjon. For mange tanker. For mye √• gj√łre. Sammenlikning mm.

Hva er dine mentale motstandere?

For √•¬†nullstille og motvirke disse mentale motstanderne er det viktig at¬†du som spiller tar en pit-stop og¬†√łker innsikt og¬†eierskap til¬†5¬†mentale holdninger. Du skal selv finne din forst√•else av hva disse holdningene betyr for deg – gjerne gjennom √• gj√łre egen research og ha samtaler med dine st√łttepersoner, inkl. med meg som din coach.

Disse 5 mentale holdningene er:

  • Tillit – til ferdigheter, kompetanse og valg
  • T√•lmodighet – med¬†nedturer og motgang
  • Takknemlighet – for mulighetene du¬†HAR¬†og alle tingene ved du KAN v√¶re takknemlig over
  • Tilstedev√¶relse – rolig, tilstede og fri for tanker
  • Aksept – av at motgang og endring er uung√•elig, d√•rlige slag vil forekomme og at fortid ikke kan endres.

Tankeeksperiment

Ranger disse 5 mentale holdningene fra 1 – 5 hvor 1 indikerer den holdningen som sitter best og er lettest tilgjengelig for deg.

Hvilke av disse (maks to) skal du observere og arbeide med i perioden som kommer? I hvilke deler av spillet ditt forventer du å se en effekt?

Integrering i banespill

Etter endt hull, vurder den kvalitative tilstedev√¶relsen av de to mentale holdningene du har fokus p√•, og still deg f√łlgende to sp√łrsm√•l: 1) Hvor mange prosent var de tilstede og hjalp spillet mitt? 2) Hva m√• jeg justere p√•, i det jeg gj√łr eller slik jeg tenker, for √• √łke denne prosenten p√• neste hull?

 

Hilsen Anders